Amerikaanse General Mills breidt portfolio van huisdiervoeding uit met de overname van het Belgische Edgard & Cooper

 

General Mills (NYSE: GIS) heeft vandaag aangekondigd dat het de overname van het Belgische Edgard & Cooper heeft afgerond, een van Europa's toonaangevende onafhankelijke premium huisdiervoedermerken. Door de overname breidt General Mills zijn wereldwijde portfolio aan merken voor huisdieren uit met een aantrekkelijk en premium assortiment droogvoer, natvoer en snacks voor honden en katten. Deze stap helpt General Mills bij het voortzetten van zijn Accelerate-strategie, die zich richt op duurzame groei en winstgevende resultaten voor aandeelhouders op lange termijn. Dit doen ze door prioriteit te geven aan belangrijke markten en lokale topmerken.

 

Opgericht in 2016, is Edgard & Cooper een van de snelst groeiende en meest erkende onafhankelijke producenten van huisdierenvoeding in Europa. In 2023 verkocht het Belgische merk voor meer dan 100 miljoen euro aan hun voeding in de 13 markten waar ze actief zijn. Door hun omnichannel distributie, hun focus op duurzaamheid en het gebruik van voedzame basisgrondstoffen, wisten ze de harten te veroveren van honden en katten en hun baasjes in heel Europa. Gevestigd in Kortrijk, België, zal Edgard & Cooper een aparte operationele eenheid zijn onder leiding van zijn drie oprichters, Koen Bostoen, Louis Chalabi en Jürgen Degrande, waarbij de financiële resultaten worden geconsolideerd in het internationale segment aan merken van General Mills.

 
Debby Wilmsen