14.06.2017
Zuid-Korea valt voor Belgische hondenkoekjes

GOOD !D tekent contract in Seoul voor haar Belgische hondensnoepjes 

Na Maleisië, China, Taiwan, Singapore en Indonesië is nu ook Zuid-Korea klaar om zijn trouwe viervoeters te belonen met de hupple hondenkoekjes van Belgische makelij: vandaag sloot GOOD !D opnieuw een contract tijdens de economische missie in bijzijn van HKH Prinses Astrid. Petcome zal binnenkort de Belgische hondensnoepjes verdelen in het Aziatische land, waar de producten bij meer dan 1000 winkelcentra en petclinics in de rekken zullen belanden. Zowel het gekende eigen merk hupple als treats onder private label zullen binnenkort in Koreaanse supermarkten verkrijgbaar zijn. 

“Onze Belgische soft treats zijn echt uniek in Zuid-Korea”, zegt oprichter Manuel Goossens. “De markt is vooral op dental sticks gericht, en is al een hele tijd op zoek naar een smakelijk alternatief. Net zoals in de rest van Azië, schaffen steeds meer Koreanen zich een hond aan. Er zijn hier al miljoenen katten en honden en de markt groeit. Koreanen pamperen hun viervoeters graag met premium producten en ze associëren België nu eenmaal met klasse en kwaliteit.” 

In het verleden vielen er al meer Aziatische landen tijdens een handelsmissie voor de charmante hondenkoekjes van Goossens. “Deze verhalen vragen tijd – bij China stonden we mee aan de grondslag van handelsverdragen en -certificaten.” 

Sinds 2011 snuffelde Manuel Goossens zo al 5 contracten bij elkaar met zijn deelnames aan 8 prinselijke missies. GOOD !D is een dankbare deelnemer aan de handelsmissies : de aanwezigheid van het koningshuis – in dit geval HRH Prinses Astrid – opent wel degelijk deuren en ondersteunt het seal-the-deal proces. 

Bij GOOD !D verheugen ze zich op de extra heating-fase die ze ontwikkelden in hun productieproces om te faciliteren naar de Aziatische markten toe. Die wordt dit najaar geïmplementeerd, na een uitgebreid teststadium. “Ons productieproces is zodanig uniek dat het in de wereld nog niet gekend is, en deze extra stap veranderde de structuur van onze snoepjes. Na een hele ontwikkelingsfase kijken we er nu naar uit om rasechte soft treats met een Aziatische toets uit de band te zien rollen. De acceptatietesten zijn alvast veelbelovend.”

Over GOOD !D

In 2006 kreeg Manuel Goossens, toen 23, de opdracht een product te ontwikkelen voor honden die samen met hun baasjes in het Antwerpse Hilton Hotel verbleven. Het resultaat was hupple, een koekje van superieure kwaliteit, verpakt zoals de koekjes die je bij de koffie krijgt.

Sindsdien wordt het merk verdeeld in meer dan 2000 winkels en supermarktketens zoals Aldi, Carrefour, Colruyt en Delhaize. Het assortiment bestaat uit verschillende soorten koekjes, van crunchy over gevulde, zachte en zoete koekjes, kauwproducten, verzorging en gadgets en de Pep’Up kruidenmolen. Elke dag worden er 1,5 miljoen hondenkoekjes geproduceerd in Brecht, in de buurt van Antwerpen.

Sinds 2014 zet hupple volop in op export. Honden in landen als Noorwegen, Zweden, Roemenië, Maleisië, Libanon en Taiwan genieten al van de gezonde beloningen. Hupple heeft als doel om hun passie én hun heerlijke traktaties te delen met zoveel mogelijk honden en baasjes over de hele wereld. Ondertussen levert GOOD !D aan alle belangrijke spelers private label, en is hupple een waardige groeiende speler geworden als één van de weinige Belgische merken.