12.12.2016
Het gekste bruiswater steekt zich in een nieuw kleedje

PERRIER®, het bekendste en meest iconische natuurlijke koolzuurhoudende bruiswatermerk ter wereld meet zich een nieuw kleedje aan. PERRIER® past zijn visuele identiteit aan met een opgefrist logo en een nieuw design van zijn verpakkingen, zonder te raken aan zijn legendarische en buitengewone imago.

Het alom bekende en vertrouwde logo van PERRIER® werd in de  periode van de art nouveau in  Frankrijk in het leven geroepen. Samen met de kegelvormige fles bezorgde ze het merk een iconische status. De fles werd in 1906 bedacht door Sir John Harmsworth, de oprichter van het merk. Hij liet zich voor de vorm inspireren door jongleerkegels.

Zowel de vorm van de PERRIER® fles als het logo zijn door jaren heen weinig veranderd, waardoor ze nu een haast iconische status geniet.

Voor de huidige re-branding is PERRIER® behoedzaam te werk gegaan. Het logo en bijhorende etiket werden opgefrist en gemoderniseerd, zonder aan het karakter te raken. Met als resultaat; 99% anders – 100% herkenbaar.

Het volledige assortiment onderging  een opfrisbeurt. Zowel de PET-verpakking (50cl en 1L) als de 33cl Slim Cans en het gamma aan gearomatiseerde waters.


Belangrijkste kenmerken van de nieuwe verpakking:
• Een explosie van belletjes die symbool staan voor het natuurlijke bruisende van PERRIER® en de unieke smaakervaring die deze aan PERRIER® geven.
• Een opvallende '0 SUIKERS' pictogram op de verpakking van de  gearomatiseerde versies om de voordelen extra te benadrukken.
•  Frisse en opvallende kleuren om de verschillen in het gamma beter te doen opvallen en tevens de samenhang van het assortiment benadrukken (betere herkenbaarheid).

Perrier is beschikbaar in volgende formaten
• Perrier water – 33cl Slim Can / 50cl & 100cl PET
• Perrier Aromatisée (Aardbei, Citroen, Limoen, Citrus) – 33cl Slim Can / 50cl & 100cl PET

 

Over Perrier
PERRIER mocht in 2013 150 kaarsjes uitblazen, maar de geschiedenis begon al 120 miljoen jaar geleden in het Zuiden van Frankrijk. Aan de wieg van het beroemde PERRIER water staat ‘la Source de Bouillens’, een eeuwenoude bron. De bron ligt in Vergèze in het Zuiden van Frankrijk en borrelt al honderden miljoenen jaren op in een onstuimige mix van water en gas. Het is hier, onder de grond, dat water en gas elkaar ontmoeten. Het is trouwens omdat er koolstofdioxide vrijkomt, dat het water langzaam naar boven is gekomen en borrelend het daglicht zag. PERRIER  is dus een 100% natuurlijk bruisend mineraalwater met een unieke smaak.

De PERRIER bron werd geroemd door grote namen uit de geschiedenis zoals Hannibal en de Romeinse keizer Caesar. De stamvaders van het merk, dokter Louis Perrier en Sir John Harmsworth, brachten het water op het eind van de 19e eeuw op de markt en droegen het naar voren als ‘de Champagne van het tafelwater’.

De rijke geschiedenis van het merk is echter het meest beïnvloed door de wereldberoemde en vaak spraakmakende reclamecampagnes. De grote doorbraak kwam er in 1946 toen Jean Davray verantwoordelijk werd voor de marketing en advertenties. Het is onder zijn impuls dat in 1970 de campagne ‘PERRIER, c’est fou!’ werd opgestart. Deze slogan zal bijna 30 jaar lang de communicatie van PERRIER kenmerken.

 

 

Images